Verkoop/verhuur bedrijfsonroerendgoed

Verkoop/verhuur bedrijfsonroerendgoed

Uw winkel, kantoorruimte, bedrijfsruimte of bedrijfskavel/nieuwbouwunits verkopen of verhuren? Daar komt heel wat bij kijken.

Bij Mens Makelaars bent u aan het juiste adres! 

Al meer dan 40 jaar ligt onze focus op de verkoop en verhuur van commercieel onroerend goed. Wij kennen de regionale vastgoedmarkt als geen ander en weten wat er speelt. Door onze no-nonsense mentaliteit, resultaatgerichte aanpak, actieve marktbenadering, betrokkenheid en verstand van zaken weten wij voor elk pand de beste transactie te realiseren.

Een belangrijke meerwaarde ontstaat doordat we optreden als een team. Mens Makelaars bestaat uit een divers team met verschillende ervaringen. Elk dossier, elk pand, elke uitdaging bespreken we samen en we helpen elkaar met het zoeken naar de beste oplossing. Door alle kennis en ervaring te bundelen zorgen we ervoor dat u als klant het beste resultaat krijgt op een zo kort mogelijke termijn.

Hoe verloopt het verkoop- of verhuurproces van een bedrijfsruimte? 

  1. We maken een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, wij bekijken het pand en bespreken met u de doelstellingen en geven advies. In navolging van deze afspraak sturen wij u een OTD (opdracht tot dienstverlening). Hierin staat onder andere de adviesvraagprijs, de PR-aanpak (plaatsing van borden/biljetten, advertenties, Funda in Business, onze website, professionele plattegronden en foto’s) en de kosten die wij in rekening brengen. Door het tekenen en retourneren van deze OTD (opdracht tot dienstverlening) bevestigt u de opdracht en gaan wij aan de slag.
  2. Wij brengen alle informatie verder in beeld, schakelen de fotograaf in om een fotoreportage te maken inclusief 360° foto’s en een video. Als deze binnen zijn wordt er een informatiebrochure gemaakt welke in concept naar u zal worden gestuurd. Bij akkoord van de brochure zal het pand definitief worden aangemeld op de diverse websites. Vervolgens brengen wij de ‘te koop’ of ‘te huur’-poster aan en benaderen we ons netwerk en zoekersbestand. 
  3. Nadat de opdracht is opgestart volgen de bezichtigingen en de onderhandelingen. Uiteraard houden wij nauw contact met u als opdrachtgever en bespreken wij alle relevante zaken met u.
  4. Op het moment van overeenstemming stellen wij een koopakte (model NVM) of huurovereenkomst (model ROZ) op. In bepaalde gevallen kan de koopakte ook door de notaris opgemaakt worden.
  5. Wij maken een afspraak voor het doornemen en ondertekenen van de koop- of huurovereenkomst bij ons op kantoor.
  6. Tijdens van de overdracht stellen wij een proces verbaal van oplevering op waar onder andere de staat van het pand, sleutels en meterstanden in worden opgenomen.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Wij zijn u graag van dienst! 

Neem contact met ons op via mail info@mens.nl of bel 0252 - 419 135.

   

Vraag meer informatie aan